بهترین مشاور عالی رسانه ای کیست؟
سمیه فراهانی پژوهشگر و تحلیلگر :
مشاور رسانه ای کیست؟
مشاور فردی است که به م و دریافت کمک اطلاعاتی دربارهٔ موضوع یا موضوعاتی که بین کمکگیرنده و یک متخصص کار آزموده که همان مشاور نام دارد مبادرت می ورزد.
اما باید اذعان نمود که به نظر می رسد موضوع مشاوره در موضوعات و زمینههای مختلف رسانه ای از آینده پژوهی و مهندسی رزلینس تا مدیریت و ذهنیت سازی و بحرانسازی و یا رفع بحرانهای مختلف بین عوام و یا خواص آن هم بصورت علمی و عملی محدوده آن گسترده شده است.
یک مشاور عالی رسانه ای برای اهداف گوناگون دغدغه روزهای سخت را برای مدیران ارشد و سرپرستان و حتی نهادهای دولتی و خصوصی در سر می پروراند.متاسفانه بسیاری از مدیران و مدیران ارشد هنوز پی به اهمیت استراتزیک یک مشاور عالی رسانه ای نبرده اند چرا که هرگز نتوانسته اند بهترین مشاور حرفه ای رسانه ای را انتخاب کنند و یا عملکرد آنرا درک کنند
به شدت معتقدم که مشاور در تعریف خود نکته بسیار مهم و حیاتی را در درون پنهان ساخته است و آن هم این مهم است که مشاور باید از مدیر و رهبر مجموعه ها بسیار سرآمد تر و حتی در حد و اندازه های یک منتور کارازموده باشد .
فردی که راه و مسیر را کاملا طی نموده و اشرافیت خاص و ژئو پولتیک به مسائل بسیاری داشته باشد و مانند یک شطرنج باز نابغه عمل کند او می تواند ده ها حرکت بعدی را در رسانه ها و تبعات حرکات افراد و مجموعه های زیر دست خود را پیش بینی نماید و این مهم میسر نمی شود الا در طول مدت زمان آری یک مشاور حرفه ای رسانه باید شجاع و با تدبیر و عاقل و دانشمند آینده نگر و بسیار مردم دار باشد و مخصوصا به ابزار تجربه مهارت و علم روز جهان کاملا و صدرصد مسلح باشد .
به شدت معتقدم که یک مشاور کارکشته و کار بلد رسانه باید دقیقا بداند که کجا کی و چه وقت مدیران و رهبران و فعالان اقتصادی و اجتماعی و ی باید سخن بگویند چگونه بگویندو حتی چطور بگویند و در کدام رسانه این مطالب به چه نحوی به اشتراک گذاشته شود.
مجید طلیمی مردی برای تمام فصول رسانه های ایران است او از جنس رسانه و برای رسانه و بخاطر رسانه زنده است در تصادفی سهمگین سالها پیش خودش می گوید که تنها چیزی که مرا زنده نگهداشت عشق و علاقه وافر به رسانه بود
او دقیقا می داند که مدیران باید چگونه چطور و چرا این کلمات و این جملات را که به آنها دیکته می کند را باید بیان کنند تا به موفقیت در جذب اجماع عمومی و یا پایان فتنه ها دست پیدا کنند
تکنیکهای حرفه ای استاد طلیمی که از پیشکسوتان عرصه رسانه است حاصل سه دهه فعالیت تخصصی شغلی او و اموزشهای مختلف در اقصی نقاط جهان است .
او در خانواده ای از جنس رسانه زاده شده و خانواده ای فرهنگی و هم رسانه ای قدرت او را بسیار بسیار افزایش داده است او دقیقا می داند به مدیران و سرپرستان پیرامون هر نکته ای در حیطه کار یک مشاور حرفه ای رسانه چه باید گفت و چه توضیحاتی باید داد .
به نظر می رسد مجید طلیمی سبک جدیدی در مشاوره رسانه ای بوجود اورده است او حتی برای آموزش و ارتقاء سطح کیفی و کمی مدیریتی مدیران از اساتید مطرح و بنام کشور و تیمی زبده استفاده می نماید
یکی از تکنیکهای پیشرفته در عرصه مشاوره رسانه ای استفاده از کار تیمی و آموزش مدیریت و رهبری و همچنین ارتباطات غیر کلامی با رویکرد ذهنیت سازی و بحران سازی است که نام بهترین های ایران در تیم این مشاور عالی رسانه ای همیشه به چشم می خورد تیمی مرکب از حرفه ای ترین های مدیریت و رهبری و زبان بدن و مجموعه ای از اساتید دانشگاه و پژوهشگران این عرصه که سالها است در این خصوص تالیفات و تحقیقات بسیار زیادی دارند .تیم حرفه ای این مشاور عالی رسانه ای را تشکیل می دهند
مجید طلیمی بعنوان یک مشاور حرفه ای رسانه ای سالها است حضور گسترده و فعالی را در وزارت خانه ها و نهادها و ارگانهای مختلف و مخصوصا اصناف کل کشور و حتی در کلاس نیروهای نظامی و انتظامی و. داشته است و همه اینها نشان از تیز هوشی و تجربه منحصربفرد و طولانی او دارد .
با این اوصاف، مجید طلیمی و تیم فوق حرفه ای خود و با تسلط قابل توجهش به نظریه های ارتباطی توانسته است قدمهای بزرگی را برای جامعه مدیریتی کشور و جذب آرای مختلف و در لایه های مختلف جذب نماید
مجید طلیمی از مدیران عالی رتبه حوزه روابط عمومی کشور است که بیش از صدها سازمان معظم ، تشکل های مردم نهاد و شرکت های دولتی و خصوصی به عنوان مدیر کل روابط عمومی و مشاور عالی فعالیت کرده است .
طلیمی در خانواده ای رسانه ای به دنیا آمده است و دانش آموخته مدیریت اجرایی و دارای دکتری افتخاری روابط بین الملل است. .
متاسفانه استاد طلیمی سالها پیش و طی یک سانحه بسیار شدید رانندگی مدتها در بستر بیماری بسر میبردند و سپس بعنوان مشاور رسانه ای در برخی از کشورهای همسایه مشغول بکار بودند و در همین زمان بخاطر سالها تلاش و کوشش در عرصه رسانه دکترای افتخاری ت بین الملل از ریاست محترم دانشگاه دولتی ارمنستان دریافت نمودند.
لازم به ذکر است وی در دوران وزارت دکتر میرکاظمی در وزارت بازرگانی به عنوان مشاور عالی روابط عمومی و رسانه و در دوره وزارت مهندس نعمت زاده در وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، به عنوان قائم مقام مرکز روابط عمومی وزارت صنعت ، معدن و تجارت دارای کارنامه بسیار درخشانی است.
او همچنین به عنوان رییس کمپین ملی حمایت از کالای ایرانی و پویش ملی حمایت از پوشاک ایرانی در حفظ و تقویت تولید ملی پیوسته تلاش خستگی ناپذیری از خود نشان داده که هنوز هم این رویه ادامه دارد
همچنین ؛ ایشان به عنوان مدیرکل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور ، همکاری با دکتر محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور در برپایی رویدادهای WTO و کشورهای مسلمان و دیگر مسوولان عالی رتبه ، نقش بسزایی در توسعه پایدار اقتصادی داشت. که تمام اهالی صنعت و تجارت و اصناف و مخصوصا رسانه به این مهم پیوسته اذعان می نمایند.
استاد مجید طلیمی دقیقا جایگاه و نفوذ هر رسانه ای را با توجه به تجربه درخشان و طولانی خود چه در داخل و چه در خارج از کشور را با توجه به شرایط میشناسد و درک می کند او تجربه ای ممتد و موثر بسیار زیادی در این خصوص بصورت علمی و عملیاتی طی این سه دهه فعالیت علمی و عملی خود بدست اورده است.
شاید همین مسئله باعث شده است که در این خصوص بسیار بسیار احساس خطر نموده و با راه اندازی کمپین های متعدد و کارگروه های مختلف و تاسیس اطاق فکر های دائمی و حمایت از تولید ملی برای اعتلای ایران و ایرانی بیشتر بکوشد
یک روز را اگر با استاد طلیمی طی کنید متوجه خواهید شد که او هر روز با تشکیل اطاق فکرهای تو در تو و متناوب با استفاده از افراد صاحب سبک و دست اندرکار بخش قابل توجهی از اطاق فکرهای خود را به تفسیر رسانه گردی ها و تفسیر خبر و ترسیم حرکات بعدی و تبیین استراتژی های بی خطر و کم خطر است.
در نشست های خبری که مجید طلیمی برگزار می کند سیل رومه نگاران خبرنگاران و ژورنالیستها هر فردی را بهت زده می کند او به شدت معتقد است که یک مشاور رسانه ای باید با رسانهها و رومه نگاران سر تا سر کشور ارتباط نزدیک و تنگا تنگی داشته باشد .
همچنین او معتقد است یک مشاور رسانه ای باید دانش میان رشته ای بویژه در شاخه های جامعه شناسی و روانشناسی و ت داخلی و خارجی و مخصوصا حوزه تخصصی فردی/ سازمانی کاملا اشنا باشد.
استاد طلیمی معتقد است که یک مشاور عالی رسانه باید از قدرت پیشبینی فرا منطقه ای و چند بعدی برخوردار باشد و صد البته از روحیات و نقاط قدرت و ضعف مدیران مجموعه ها ی بالا دستی خود کاملا با اطلاع باشد و با تحلیل و رصد محیط درونی و بیرونی سازمان و حتی روابط بین الملل نسبت به ارائه دستورالعمل و یا پیشنهاد و یا رد نظرات دیگران اهتمام ورزد .
در پایان برای این بزرگ مرد عرصه مشاور رسانه ای کشور آرزوی سلامتی و توفیق هرچه بیشتر را مسئلت مینمایم.
سمیه فراهانی پژوهشگر و تحلیلگر
آموزش آیین سخنرانی و سخنوری قسمت پنجم
رسانه ,ای ,مشاور ,طلیمی ,های ,عالی ,رسانه ای ,مشاور عالی ,مجید طلیمی ,عالی رسانه ,حرفه ای ,سمیه فراهانی پژوهشگر
درباره این سایت